Sunice szykuje się na amerykański rynek

ImageSunice to firma, która produkuje odzież golfową z wykorzystaniem niesamowitych rozwiązań technicznych. Jej dziełem są na przykład spodnie z wszytym kawałkiem zamszu do czyszczenia kijów lub specjalny materiał, który maskuje wystający brzuch, zazwyczaj widoczny podczas zamachów. Teraz Sunice przygotowuje się na podbicie amerykańskiego rynku. Może niedługo dotrze także do Polski.

Aż do tego miesiąca Sunice był częścią giganta golfowego - TaylorMade-adidas. Został przejęty w październiku 2008 roku, kiedy TaylorMade kupił Ashworth Golf. Zgodnie z ówczesnymi ustaleniami, Ashworth miał zacząć sprzedawać kanadyjskie produkty Sunice także w Stanach Zjednoczonych.

Możliwe, że projekty Sunice zatraciły się gdzieś w tym przetasowaniu. W tym miesiącu bowiem firma ogłosiła, że zrezygnowała z tamtej umowy i rozpoczęła rekrutację własnej drużyny, która wprowadzi markę na amerykański rynek. Howie Ellis, powszechnie szanowany były dyrektor sprzedaży Callaway Golf, zostanie wice prezesem amerykańskiego oddziału Sunice Golf. Jego siedziba znajdzie się w Bostonie.

„Rozważaliśmy opcję zmiany naszego logo” powiedział Mark Fletcher, prezes Fletcher Leisure Group, firmy z Montrealu, do której należy Sunice. „Chcieliśmy skupić się bezpośrednio na rynku amerykańskim.”

Relaunch Callawaya
W tym samym czasie zniknęła linia odzieży firmy Callaway, jednego z największych producentów sprzętu golfowego na świecie. Jego ostatni partner, Ashworth Golf, został w poprzednim roku sprzedany, jak już wspomniano, TaylorMade-adidas. Na korzyść firmy raczej nie działałby fakt, że jej ubrania są produkowane przez oddział jednego z największych konkurentów, firmy TaylorMade.

Świat producentów odzieży golfowej ma w sobie coś z dziecięcej gry w krzesełka – zdarza się, że kiedy muzyka ucicha, wielcy biznesmani zostają na jakiś czas bez produktu albo przynajmniej bez wyraźnych prospektów na przyszłość. Callaway przygotowuje katalog na wiosnę 2010 – pierwszy sezon, w którym zaprezentuje nową kolekcję odzieży golfowej. Katalog zostanie wysłany do sklepów w ciągu kilku tygodni.

Ashworth i Puchar Solheima
Ashworth także nie próżnuje. Firma zaprojektowała stroje dla zwycięskiej drużyny USA na Puchar Solheima; w tym koszulki w patriotycznych barwach, kraciaste spódniczki, dopasowane spodnie. Amerykańskie zawodniczki wyróżniały się z powodu dobrze skomponowanych warstw – plażowe koszulki polo bez rękawów i długie szorty, połączone z elastycznymi podkoszulkami i sweterkowymi bezrękawnikami. Europejską drużynę ubrała firma Abacus, szwedzki producent ubrań w eleganckim stylu, która stara się zdobyć amerykański rynek golfowy.   

 

tłum. Karolina Wiercigroch

źródło: golf.com

Author Profile: Ewelina Murzicz

This author has published 655 articles so far. More info about the author is coming soon.
Laureat
Golf Fee Card
Logowanie